Don’t you remember

Hey.  Lekker typen in het wildeweg, muziekje op, gedachten op nul en even helemaal niks.

Het is weekend. Althans, voor mij. School is weer begonnen maar ik maak een rustige start. Ben stiekem best trots dat ik in de vakantie toch nog aan school heb gewerkt, en dat ik zelfs in de ”rustige” week ook nog bezig ben gebleven.  Toch zie ik wel een beetje op tegen dit jaar, er gaan -opnieuw- veel dingen veranderen voor mij.

September. de zomer bijna voorbij, de herfst komt eraan. blaadjes worden bruin en gaan vallen, het wordt kouder, trek de chocolademelk en dikke wollen vesten maar weer uit de kast.  Het wordt weer vroeger donker, en later licht. Mensen krijgen dipjes. Je zou denken dat mensen alleen herfstdipjes en winterdipjes hebben, omdat dan alles somberder wordt. Maar niks is minder waar; mensen hebben ook lentedipjes en zomerdipjes. Zou ik dus nóóit last van hebben.

Nee, het najaar is voor mij geen pretje. Ik ben een koukleum, heb haat aan sneeuw. het enige fijne vind ik, dat je minder last hebt van insecten. Er zoemt nu ook al twee dagen een vlieg rond mijn hoofd die ik niet weg krijg. hoop dattie gauw tegen zo’n vieze slinger aanvliegt!

maar waar was ik. Owhja, de veranderingen. Zoals ik het het liefste zie:

 

Ik ben in december klaar met mijn opleiding, zoek een full time baan, spaar een paar maanden en ga een huis huren. Ik begin een gezinnetje en ga dan pas echt mijn leven opstarten.

 

De gevreesde realiteit:

 

Ik ben in februari pas klaar, heb moeite met het vinden van een full time baan, kan mijn huur van de kamer niet meer betalen en moet dus óf terug naar mijn ouders óf bij mijn vriend in (en zijn ouders) óf een uitkering aanvragen, wat ook lastig schijnt te zijn. Vervolgens kan ik alsnog minstens een jaar niet fatsoenlijk sparen voor een prettig huisje.

 

Ja, ik geef toe, ik zie het somber in. Daarom heb ik ook elke dag wel last van dipjes van enkele minuten tot enkele uren, terwijl er eigenlijk niks met me aan de hand is. Mja, aan de andere kant, je hebt je toekomst ook deels zelf in de hand he. Als ik keihard werk voor mijn studie kan ik in december of eventueel januari echt wel klaar zijn, ik ben goed op weg en moet dit vasthouden. Vervolgens moet ik keihard zoeken en mijn best doen om een acceptabele baan te vinden, desnoods neem ik twee part time banen aan. Op die manier kan ik heus wel mijn huur blijven betalen, hou ik best geld over om opzij te zetten, en zodra ik dan genoeg heb, kan ik alsnog een mooi huurhuisje zoeken.

Het is maar net hoe je het bekijkt…

Geef een reactie

